ده سال پیش ، شخصی به نام لازلو هانیک برای خرید دو عدد پیتزا، ۱۰,۰۰۰ واحد بیت کوین پرداخت کرد، پولی  که هفت سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار (۲۰۰ میلیون دلار) ارزش پیدا کردند.  از آن پس طرفداران بیت کوین آن روز را جشن گرفته و روز پیتزا نامیدند. لازلو، این مرد شکمو و عاشق بیت کوین، روحش هم خبر نداشت که نامش برای همیشه در تاریخ ثبت می‌شود. کسانی که جذب بیت کوین یا ارزهای دیجیتال می‌شوند خواندن تاریخچه ارزهای دیجیتال و چگونگی رشد آن بسیار جذاب است. با خواندن این صفحات گویی که در حال خواندن مکالمات مشاهیر بزرگ تاریخ هستید!

لازلو شاید با این ارزها به ثروت نرسید اما بسیاری از کسانی که اولین بهره برداری را از ارزهای دیجیتال داشتند پول و دارایی بسیاری به دست آوردند .

در سال ۲۰۱۷ ارزهای دیجیتال به مرحله جدیدی از رشد وارد شد . در دسامبر بیت کوین در صدر جداول تجاری به قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار رسید و ارز دیجیتال جهانی شد. و ما امروزه شاهد پیشرفت لحظه‌ای آن هستیم.

کشورهای آمریکا، انگلستان و استرالیا ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند و گامهای بزرگی برداشته‌اند. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک کشورهایی مانند مکزیک، تایلند و آفریقای جنوبی نیز برای تصویب قوانین برای ارزهای دیجیتال و اقدام کنند در جهت رشد ارزها فعالیتهای مهمی انجام دهند.

در آینده‌ای نه چندان دور کسب و کارها به سمت ارزهای دیجیتال خواهند رفت.

امروزه همه کم و بیش در مورد ارزهای دیجیتال شنیده‌اند. اما ممکن است واقعا در مورد آن آگاهی نداشته باشند و روشهای سنتی معاملات را بیشتر قبول داشته باشند. حتی مدیریت جریان پول به آن شیوه برایشان کمی عجیب باشد. اما پیش بینی شده است که در آینده‌ای نه چندان دور کسب و کارها به سمت ارزهای دیجیتال خواهند رفت.  زیرا اغلب مردم ترجیح دهند به جای استفاده از شخص ثالث در معاملات خود، خودشان مستقیم بر همه چیز تسلط داشته باشند.  با  استفاده از ارز های دیجیتال  واسطه‌ها به حداقل می‌رسند.

جان مک آفی (برنامه‌نویس کامپیوتر و موسس شرکت مک‌آفی، نرم‌افزار ضدویروس تجاری) در مورد بیت کوین پیش بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۰ یک میلیون دلار ارزش خواهد داشت. او بر این باور است که ارزهای دیجیتال مورد اعتماد است و جای نگرانی وجود ندارد. و به زودی اقتصاد جهانی را به خود اختصاص می‌دهد و دلار سنتی دیگر مورد نیاز نیست.

رئیس اسنپ چت، جرمی لیو و پیتر اسمیت، یکی از موسسان بلاکچین  پیش بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۳۰ قیمت بیت کوین به ۵۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. آنها معتقدند که بیت کوین در آینده به عنوان وجه قابل دسترس مردم عمل خواهد کرد، و مردمی که دانش سرمایه گذاری درامور پیچیده ی بازار سهام را ندارند به سمت خرید بیت کوین خواهند آمد.  آنها بر این باورند که  تا سال ۲۰۳۰ تمام معاملات غیرنقدی خواهند شد و مردم به راحتی با گوشی‌های هوشمند خود معاملات را انجام می‌دهند. همچنین ارزهای دیجیتال جایگزین ارز فیات  خواهد شد.

بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید

تیم دراپر یکی از سرمایه گذاران در حیطه های پر خطر، باور دارد که بیت کوین جزو ذخایر قابل اعتماد ما است و از همه لحاظ مخصوصا از لحاظ عدم تاثییر امور سیاسی بر آن، آن را بسیار قبول دارد. او پس از پیش بینی اینکه بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید اظهار داشت که بیت کوین پتانسیل تغییر همه صنایع به خصوص بخش بانکداری را دارد. برخی بر این باورند که طول عمر کلی پول فیات در حداکثر پنج سال خواهد بود.

در ده سال آینده می توان پیش بینی کرد که ارزهای دیجیتال برای حکومت دولت ها و مدیریت جریان نقدینگی در کشور بسیار مثمر ثمر خواهد بود. مشتاقان بخش ‌های رمزنگاری پیش بینی می کنند که موسسات دولتی به زودی برای معملات عظیم خود از این فرآیند استفاده می‌کنند.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، مهم‌ترین و موفق‌ترین کاربرد فناوری بلاک چین هستند. به عنوان مثال، در بیت کوین با استفاده از این فناوری امکان تقلب، دوبار خرج کردن پول و برگشت تراکنش‌ها از بین می‌رود . در مقالات آینده به جزییات بلکچین بیشتر خواهیم پرداخت.

بر اساس تحقیقات ما با ادغام اینترنت، بلاک چین و ارزهای دیجیتال سال ۲۰۳۰ اوج تغییرات را خواهیم دید. با رشد قیمت ارزهای دیجیتال مردم بیشتر به سمت سرمایه گذاری در آن می‌روند و هر روز توسعه بیشتری خواهد یافت.

البته با گسترش دنیای ارزهای دیجیتال انتظار می‌رود که بانکها و صنایع مالی دچار اختلال شوند. ارزهای دیجیتال و بلاک چین کارایی زیادی در بانکداری دارند و برای اینکه پیچیدگی این ارزها در امور بانکداری کم شود باید به چند نکته توجه کرد و موجبات آن فراهم شود.

در آینده ای نه چندان دور دستگاههای خود پرداز و کارتخوان جمع می‌شوند

در آینده ای نه چندان دور تعداد بیشتری از مردم شروع به باز کردن حساب ارزهای دیجیتال می‌کنند و تمامی دستگاههای خود پرداز و کارتخوان جمع می‌شوند و کارت بانکی کلا حذف می‌شود.

ارزهای دیجیتال بسیار سریع عمل می‌کنند. با کمک این ارز ها اگر می خواهید برای پدر یا مادرتان پول ارسال کنید دیگر نیازی به صبر کردن چند روزه یا فعالیتهای پیچیده بانکی نیست. تنها ۵ ثانیه طول می کشد تا مبلغ ۵۰۰۰ دلار برای آنها جابه جا کنید. علاوه بر تراکنش‌های سریع، تکنولوژی بلاکچین قابلبت دانلود یا انتقال فایل را در عرض چند ثانیه خواهد داشت.

هرچه می‌گذرد کاربردهای ارزهای دیجیتال  بیشتر و بیشتر می‌شود و بیت کوین به طور خاص در آینده دیگر نه تنها به عنوان یک راه پرداخت است، بلکه به عنوان یک سرمایه بزرگ دیده می‌شود.

در حال حاضر در بین تمام کشورهای دنیا کشورهای بریتانیا، ایالت متحده آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور بیشترین حجم معاملات از طریق ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده اند. در این بین کشورهای آرژانتین، هند،‌ مکزیک،‌ روسیه و اندونزی کم ترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند.

ارزهای دیجیتال هر روز قدرتمند تر می‌شوند و در زندگی روزمره ما به زودی نفوذ خواهند کرد و بزودی دولتها و قدرتهای بزرگ دنیا از آن استفاده‌های بزرگ می‌کنند.

با توجه به آینده رو به رشد ارزهای دیجیتال شاید بخواهید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام نمایید، پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیز مقاله (ارز فیات، دیجیتال و رمزارزها) سپس مقاله (مزایا و معایب ارزهای دیجیتال)  را مطالعه کنید و بعد از آن می‌توانید با کمک سایت ثبت نام دات کام برای سایت های خرید و فروش ارز الکترونیک حساب شخصی باز کنید. ثبت نام در سایت ها و اپلیکیشن ها با پرداخت بین المللی از طریق سایت ثبت نام دات کام نیز از همین طریق قابل اجراست. با مراجعه به بخش پول های الکترونیک، می‌توانید برای ثبت نام در سایتهای موجود اقدام کنید. اگر سایت مورد نظر خود را در گزینه ها نمی بینید، با ارسال فرم درخواست، در صورت امکان آن را به سایت ما اضافه کنید. 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *