این روز ها بهترین دانشگاه ها و موسسه های دنیا، برخی دوره های آموزشی خود را به شکل آنلاین ارائه میدهند. اغلب این دوره ها برای مطالعه رایگان میباشند و برخی حتی قابلیت دریافت مدرک تکمیل دوره را، در ازای یک بار پرداخت دارند. دسترسی به دانش روز از طریق کلاس ها و دوره های آموزشی اینترنتی به سادگی امکان پذیر است. دوره های موجود برای تمامی افراد با سطح مختلف دانش، از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.  

Coursera

در کورسرا میتوانید به دوره های ارائه شده توسط شرکت های بزرگ مانند آی بی ام، گوگل و دانشگاه هایی معتبر مانند پرینستون، استانفورد، میشیگان، آریزونا و صد ها موسسه ی دیگر دسترسی داشته باشید. ثبت نام در این سایت ها بسیار ساده است و با کمک ثبت نام دات کام، شما میتوانید تمامی هزینه های دریافت مدرک از این موسسات و دانشگاه های معتبر را پرداخت نمایید. مزیت کورسرا، اعتبار دانشگاه ها و موسساتیست که دوره ی مورد نظر شما را ارائه میکنند.

  Udemy

یودمی  هزاران دوره ی آموزشی رایگان و غیر رایگان دارد که توسط متخصصان هر حیطه ای ارائه میشود. اغلب دوره های گران قیمیت موجود، برای تشویق دانشجویان در حراج های اینترنتی سایت به مبلغ بین 10 تا 20 دلار به فروش میرسند. در کتابخانه ی دوره های یودمی همیشه میتوانید دوره ی مورد نظر خود را رایگان و یا با قیمت مناسب خریداری کنید. مزیت یودمی وجود هزاران کاربریست که با ستاره دادن به دوره های مختلف، تجربه ی خویش از استفاده از دوره را به اشتراک گذاشته اند. 

Udacity

یوداسیتی برای دوره های مربوط به علوم کامپیتور طراحی شده. شما میتوانید دوره ی مورد نظر خود را از مبتدی تا پیشرفته به اتمام برسانید. اغلب دوره های مبتدی به شکل رایگان ارائه میشوند. هزینه ی دریافت گواهی از این سایت، برای دوره های پیشرفته تر بین چند صد تا چند هزار دلار میباشد.  

 

ثبت نام در تمامی این سایت ها با نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل فعال شما انجام میشود.