زمان ثبت نام

·        ثبت نام لاتاری 2021 بین 2 اکتبر 2019 تا 05 نوامبر 2019 انجام شد.

·        ثبت نام لاتاری 2020 بین 3 اکتبر 2018 تا 06 نوامبر 2018 انجام شد.

ثبت نام برنامه لاتاری گرین کارت 2022 در اکتبر 2020 یعنی مهر سال  99 آغاز خواهد شد و در آبان سال 99 بسته میشود. مهلت ثبت نام عموما 34 روز میباشد. این مقطع مصادف با شروع سال مالی آمریکا (اواسط ماه مهر) میباشد.

نتایج لاتاری سال 2022 در اوایل ماه مه 2021 یعنی اواسط اردیبهشت 1400 سال اعلام خواهد شد.

نکته: دستورالعمل ثبت نام لاتاری 2022 از وزارت امور خارجه آمریکا هنوز منتشر نشده اما از آمار منتشر شده  میتواند استباط کرد که ایران در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری 2022 خواهد بود. ساعت شروع عموما به وقت تهران، 20:30 بوده است.

 

سایت اصلی ثبت نام

وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ی آمریکا برای ثبت نام لاتاری گرین کارت:
dvlottery.state.gov

فرم ثبت نام لاتاری

فرم ثبت نام لاتاری یا فرمDS5501 ، از تاریخ آغاز ثبت نام ، در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا در دسترس میباشد. ثبت نام در این وب سایت کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد. میتوانید مقاله آموزش گام به گام ثبت نام لاتاری را در همین وبسایت مطالعه کنید.

 

نکته:

·        پس از پایان ثبت نام لاتاری، کد تاییدیه تحت عنوان Confirmation Code دریافت میکنید که نشانه پایان ثبت نام شماست.

دریافت کد تاییدیه، نشان دهنده ی ثبت نام کامل و صحیح نیست. برای مثال حتی با گذاشتن عکس غلط در حین ثبت نام، سیستم به شما اجازه ی تکمیل ثبت نام را میدهد. پیش از ثبت نام جزییات مشخصات صحیح عکس را مطالعه کنید.

·        هرگز بیش از یک ثبت نام در سال برای هر شخص انجام دهید. چند باز ثبت نام نه تنها شانس شما رو زیادتر نمیکند، بلکه امکان پذیرفته نشدن را زیاد میکند.

·        با ذخیره کردن اطلاعات تاییدیه ثبت نام دریافتی، ظرف شش ماه با مراجعه به همین وب سایت میتوانید از نتیجه لاتاری مطلع شوید.

·        برندگان لاتاری از مرکز کنسولی هیچ پیغامی دریافت نمیکنند و اعلام نتایج از طریق همین صفحه در تاریخ مقرر انجام میوشد.

هزینه ی ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا رایگان است. اگر مایل به ثبت نام از سایت Sabte-nam.com هستید، مبلغ اخذ شده جهت ثبت نام برای شما و نه برای هزینه ی رسمی ثبت نام لاتاری میباشد.

شانس برنده شدن

عوامل موثر در بردن لاتاری بسته به تعداد افراد ثبت نامی و سهمیه ی ایران از تعداد ویزای دی وی میباشد. آخرین آمار رسمی لاتاری که در سال 2020 در وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، مربوط به لاتاری 2017 است.

در سال 2017 تعداد ثبت نام در لاتاری 737181 نفر بود. تعداد برندگان 4500 نفر و تعداد ویزای صادره 2106.

تعداد افراد ثبت نام کرده نشان دهنده ی تعداد ثبت نام پذیرفته شده و صحیح نیست. بسیاری از این ثبت نام ها در صورت وجود ایراد در ثبت نام در کنسولگری کنتاکی پیش از بررسی رد میشوند.

آمار رسمی ارائه شده از بین هزار نفر، 6 نفر را برنده لاتاری اعلام میکند ولی تجربه ما در این کار آمار مثبت تری را نشان میدهد. عموما هر سال از بین متقاضیان در سایت Sabte-nam.com از هر صد نفر حداقل 5 نفر برنده ی لاتاری میشوند.

ما علت این آمار مثبت را عدم وجود اشتباه در فایل های ارسال شده میدانیم. آمار رسمی در سایت وزارت امور خارجه معمولا بسیار کند و با تاخییر 3 یا 4 ساله منتشر میشود.

شانس برنده شدن در لاتاری 2022

·        افراد زیادی تصور میکنند که فرمان بن ترامپ شامل این ویزا نیز خواهد شد، پیش بینی ما این است که قطعا تعداد افراد ثبت نامی در لاتاری امسال کمتر خواهد شد و این به معنی افزایش شانس ثبت نام کننده های لاتاری 2022 خواهد بود.

شایان ذکر است که ترامپ در طول ریاست جمهوری خویس سعی در لغو برنامه ی لاتاری داشته ولی تا کنون موفق نشده و تا لحظه نگارش این مقاله وزارت امور خارجه آمریکا هیچ پیغامی مبنی بر لغو لاتاری سال 2022 منتشر نکرده.

·        افراد متاهل میتوانند دو بار ثبت نام کنند. هر کدام از زوجین میتوانند به عنوان سرپرست یک بار ثبت نام کنند. در صورتی که هریک برنده شوید، کل خانواده مهاجرت میکند.