یوگا ورزش روح و جان – یوگا، از جمله ورزش‌هایی است که در سال‌های اخیر راجع به مزیت‌های بی‌شمار آن بسیار شنیده‌ایم؛ اما متاسفانه خیلی از ما به علت داشتن مشغله‌های کاری و تحصیلی زمان کافی برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های آن را نداریم. خوشبختانه این‌روزها به علت گسترش روز افزون تکنولوژی، تقریبا هر کاری را به صورت آنلاین، تنها با چند کلیک ساده می‌توان یاد گرفت.

یوگا ورزش روح و جان
یوگا ورزش خانم ها و آقایان

در ادامه‌ به معرفی مختصری در مورد ورزش یوگا و سپس معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزش یوگا می‌پردازیم شما می‌توانید با نصب این برنامه‌ها روی گوشی هوشمندتان، به راحتی از آن‌ها استفاده کرده و گامی در راستای سبک زندگی سالم بردارید. پس با سایت ثبت نام  همراه شوید.

امروزه یوگا جزء ورزش‌‌های پرطرفدار است که علاوه بر روح و روان تاثیرات به سزایی در سلامت جسمانی دارد. بسیاری از افراد برای کسب آرامش این ورزش روحی و جسمانی را انتخاب می‌کنند. در واقع در ذهن بسیاری از افراد ثبت شده است که این ورزش راهی برای رسیدن به آرامش است. بسیاری از طرفداران یوگا اعتقاد دارند که یوگا این قدرت را دارد که بین تن و روح ، نیروهای مثبت و منفی ، اتحادی غیرقابل باور ایجاد می‌کند.

یوگا برای همه است

اغلب افرادی که به دنبال رشد بافت‌های عضلانی هستند ورزش‌های قدرتی و سنگین را انتخاب می‌کنند. اما اگر روند غیر اصولی و بی ملاحظه‌ای داشته باشند، آسیب‌هایی مانند بیماری‌های روماتیسمی و حتی مشکلات تنفسی را به دنبال دارد. این ورزشکاران اگر برای مدت کوتاهی ورزش را کنار بگذارند دچار چاقی شده و تجمع چربی در بافتهای عضلانی دیده می‌شود. پس می توان گفت ورزش‌های سنگین برای تمامی افراد مناسب نیست. اما ورزش یوگا علاوه بر اینکه برای تمام سنین مناسب است، هیچ مشکلی برای افراد مختلف ندارد. برای این ورزش نیز مانند بقیه ورزش‌ها باید نکات ایمنی و اصولی را رعایت کرد. یوگا هورمون استرس در بدن را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد که نتیجه آن خواب راحت و آسوده است. همچنین  غدد داخلی، اعضای بیرونی و درونی عملکرد بهتری دارند.

یوگا ورزش روح و جان
یوگا مناسب همه بدن ها و سنین

دقت داشته باشید اگر تمرینات یوگا به صورت منظم انجام شود، عملکرد عضلات، استخوان‌ها، دستگاه تنفسی، دستگاه دفعی و حتی گردش خون در بدن بهتر و هماهنگ‌تر از قبل می‌شود. زیرا تمرینات یوگا باعث ایجاد تعادل در بدن و در نتیجه سلامتی می باشد.

نکته مهم برای شروع ورزش یوگا

یوگا نسبت به ورزش‌های هوازی انرژی کمتری مصرف می‌کند، در نتیجه کالری کمتری مصرف می شود.

به افرادی که دچار پوکی استخوان هستند. پیشنهاد می‌شود از این ورزش دوری کنند زیراکه فشار بسیار زیادی در برخی حرکات به ستون فقرات وارد می‌شود.

 

استفاده از اپلیکیشن ‌های ورزشی یوگا

با مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، در حالی که نمی توانید فعالیت ورزشی در سالن یا باشگاه داشته باشید، پیشنهاد ما به شما ماندن در خانه است. خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که برای هر کاری یک اپلیکیشن موبایل وجود دارد. فقط کافی است که تلاش و پشتکار داشته باشید و با کمک چند نرم افزار و اپلیکیشن ورزش ها را در خانه انجام دهید و کالری بسوزانید. سعی کردیم در این مقاله بهترین نرم افزارهای ورزش یوگا در خانه که برای اندروید و IOS در دسترس قرار دارند را معرفی کنیم.  توجه داشته باشید که ورزش یوگا علاوه بر جسم، برای آرامش روحی شما نیز مفید خواهد بود. اگر علاقمند به ورزش یوگا هستید. حتما در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.

یوگا ورزش روح و جان
یوگا ورزش روح و جان

Yoga Studio

اپلیکیشن آموزشی  یوگا برای هر دو سیستم عامل اندروید وios موجود است.  برای استفاده از تمامی امکانات آن باید مبلغی معادل ۹۹/۴دلار پرداخت کنید. از مزایای این اپ می‌توان به داشتن ویدیوهای آموزشی با کیفیت برای افراد مبتدی و حرفه‌ای و همچنین انجام تمرینات ورزشی متناسب با زمان شما اشاره کرد. با ویژگیها و امکانات اپلیکیشن به طور مختصر آشنا شوید.

ویژگی ها و امکانات اپلیکیشن Yoga Studio

  • ارائه کلاسها در ۳ سطح: مبتدی، متوسط و پیشرفته
    • وجود بیش از ۶۰ ویدئوی اچ دی
    • قابلیت انتخاب زمان های ۱۰ تا ۶۰ ثانیه ای برای کلاس ها
    • رسیدن به هدف:  قدرت، انعطاف پذیری، آرامش و تعادل
    • قابلیت انطباق پذیری با زمان و هدف
    • دانلود کلاس ها و استفاده افلاین (بدون اینترنت)
    • وارد کردن تاریخ کلاس ها در تقویم تلفن همراه
    • آموزش تصویری یوگا
    • طراحی سه بعدی ورزشها با حجم کم

شما می توانید اپلیکیشن Yoga Studio   را با یک کلیک دانلود و امتحان کنید و به بقیه دوستانتان بگویید که آیا ارزش دانلود را داشت یا نه ؟! بنظر شما لقب بهترین نرم افزار آموزش یوگا را دارد یا نه ؟! اگر نرم افزار دیگری هم مد نظرتان بود حتما با ما درمیان بگذارید.. آماده شنیدن نظرات خوبتان هستیم.

Pocket Yoga

برای استفاده از این برنامه فقط کافیست لباس مخصوص یوگا را پوشیده، زیرانداز خود را پهن کنید. سپس آماده ورزش شوید. برای استفاده از تمام امکانات آن باید مبلغ ۹۹/۲ دلار را پرداخت نمایید. این قسمت را به سایت ثبت نام بسپارید.

Daily Yoga

با این برنامه می‌تواتید هر زمان که دوست داشتید فقط با پرداخت  مبلغ ۹۹/۹ دلار یوگا را با بهترین مربی  تجربه کنید. روی گوشی‌های ios  و اندروید قابل اجرا می‌باشد.

Yoga.com Studio

مژده به دارندگان گوشی های اندروید! این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید کاملا رایگان است. اما کسانی که گوشی های آیفون دارند می‌توانند تنها با پرداخت ۹۹/۳ دلار روزانه ورزش یوگا خیلی خوبی داشته باشند.

 FitStar Yoga

و این بار مژده به کاربران ios ! این برنامه مختص گوشی های آیفون است و با پرداخت ۹۹/۷ دلار می‌توان از تمام خدمات آن استفاده کرد.

5minute Yoga

این اپلیکیشن تنها در ۵ دقیقه تمرینات یوگا با شما انجام می‌دهد. با پرداخت تنها ۹۹/۱ دلار به صورت ماهانه از تمامی امکانات برنامه به روز استفاده کنید.

اگر شما اپلیکیشن خاصی مد نظرتان است و امکان پرداخت اشتراک درون برنامه آن را ندارید. نگران نباشید. فقط کافیست با سایت ثبت نام دات کام همراه باشید. سایت ثبت نام آماده ارائه کلیه خدمات ثبت نام برای شما همراهان عزیز می‌باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *