یکی دیگر از اپلیکیشن های قابل عضویت از طریق سایت ثبت نام دات کام اپلیکیشن لایف سام (Lifesum) می باشد. با مراجعه به بخش ورزش و سلامت سایت می توانید در مورد این اپلیکیشن بیشتر بدانید و برای عضویت در آن اقدام کنید. در مقاله ی زیر، به ترفند های پیشنهادی این اپلیکیشن برای اضافه ی وزن در دوران تعطیلات می پردازیم.

واقعیت این است که شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید در طول تعطیلات بخورید و هنوز وزن کم کنید. امکان نداره؟ این طور نیست! اگر در محدوده کالری لازم برای بدن خودتان غذا بخورید، وزن خود را حفظ یا از دست خواهید داد. این خیلی ساده است. بخش دشوارتر می تواند احساس رضایت کامل و انرژی داشتن شما باشد. از این گام‌های ساده برای لذت بردن از تعطیلات خود و در عین حال از دست دادن وزن پیروی کنید:

۱. ۳۰ درصد از کالری روزانه ی خود را پروتیین بخورید.

اضافه کردن کمی پروتیین به رژیم غذایی خود راهی خوب برای جلوگیری از پرخوری است. این کار با کالری کمتری به شما احساس سیری می دهد در حالی که قند خون خود را نیز متعادل نگه می دارید. حتی اگر ولع شیرینی خوردن داشته باشید، بدون خوردن پای سیب، کلوچه و کاکائو، تمام روز راضی خواهید بود. فقط هنگام زیاده روی در مصرف شیرینیجات مطمئن شوید که در حدود ۲۰ گرم پروتئین هم می‌خورید. لذت ببرید!

۲. حدود ۱۰۰ گرم سبزیجات را با تمام وعده‌های خود بخورید.

سبزیجات جذب کالری کلی شما را کم می‌کنند. این در حالیست که شما را با کالری تقریبا صفر پر می کنند.همچنین فیبر رژیمی سالم را تامین می‌کند که قند خون را کاهش می‌دهد. احتمالا شنیده اید که می گویند “با چشمان خود غذا بخورید.” زمانی که سبزیجات را به بشقاب خود اضافه می‌کنید، بشقاب را پر خواهید دید و در نتیجه کم‌تر از کالری خود غذا می‌خورید.

۳. کالری خود را بشناسید – بوقلمون یک غذای فوق‌العاده عالیست!

یاد بگیرید که چگونه غذاهای تعطیلات مختلف با هم مقایسه می‌شوند. برخی ممکن است برای کاهش وزن عالی باشند در حالی که برخی دیگر کالری بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌کنید دارند.

غذاهای دریایی و بوقلمون کالری پایینی دارند و انتخاب‌های پروتئین بالایی هستند. پس خوردن تزئینات اضافی در ظرف ها و سوسیس را کاهش دهید. فقط مطمئن شوید که در محدوده ی کالری لازم برای خود هستید تا وزن شما ثابت بماند.

۴. – به یاد داشته باشید که هر روز ۸ لیوان آب بنوشید.

غذاهایی که در تعطیلات سرو می شوند معمولا حاوی مقدار زیادی نمک هستند که باعث تشنگی می شوند. به طور مسخره ای، ما به راحتی تشنگی را با گرسنگی یا هوس غدا اشتباه می گیریم. این موضوع باعث می شود وقتی نیاز به نوشیدن بیشتر داریم بیشتر غذا بخوریم. پس دقت کنید که در طول هر تعطیلاتی (و البته هر زمان دیگری) مقدار زیادی آب بنوشید تا از هوس خوردن شیرینیجات اجتناب کنید.

۵. فعال باشید – حداقل ۳۰ دقیقه در روز در حال حرکت باشید

حتی اگر دوست ندارید به باشگاه بروید، مطمئن شوید که در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنید تا سوزاندن کالری خود را افزایش دهید. تمیزکاری کنید، بشقاب‌ها را بردارید، ظرف ها را بشویید، یا با کودکان خود بازی کنید. همه ی اینها جزو فعالیت کالری سوز حساب می شوند!

میزان مصرف روزانه کالری خود را نمی‌دانید؟ نمی دانید چه غذاهای حاوی ۲۰ گرم پروتئین هستند؟ یا شاید می‌خواهید روزانه نوشیدن آب به شما یادآوری شود؟

می توانید در لایف سام ثبت نام کنید و هر آنچه که می خورید و یا دوست دارید بخورید برایتان محاسبه شود. می‌توانید به همه ی اطلاعات مربوط به غذاها به همراه کالری آنها دسترسی پیدا کنید.

برای پایین آوردن یک نمای کامل از شمارش مواد غذایی، ماکروها و دسترسی به یک پایگاه‌داده غذایی بسیار بزرگ با لیست‌های کالری، ثبت نام کنید.

شما هم می‌توانید یک تعطیلات سالم داشته باشید!


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *