تاریخچه مختصری از دوج کوین

دوج کوین یا دوژکوین (Dogecoin) چیست؟ – دسامبر سال ۲۰۱۳ دوج کوین به عنوان یک ارز رمزنگاری شده توسط بیلی مارکوس از پورتلند، اورگان و جکسون پالمر از سیدنی، استرالیا ایجاد شد. این ارز ماهیت کمدی دارد. چرا که جذابیت آن فراتر از بیت کوین است.  زیرا بر اساس الگوی رفتاری سگ ساخته شده است.  نام دوج (Doge) از یک میم (meme) پرطرفدار گرفته شده است. این میم مربوط به نژاد سگ شیبا اینو(Shuba In) است و از یک شو اینترنتی الهام گرفته شده است. دوج کوین تصویر یک سگ شیبا اینو را به عنوان آرم روی خود دارد.
پس از راه اندازی، ارز رمزنگاری شده به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت. در عرض چند ماه، به یک سرمایه چند میلیون دلاری در بازار رسید. ایلون ماسک، مدیر عامل تسلا، نیز در طی چندین توییت در توییتر مبنی بر اینکه ارز مورد علاقه‌اش دوج کوین است منتشر کرد. 

 نگاهی مختصر بر تاریخچه دوج کوین

  • دسامبر ۲۰۱۳، دوج کوین توسط جکسون پالمر تاسیس شد.
  • مارس ۲۰۱۴،  جامعه دوج کوین ۵۵۰۰۰ دلار برای حمایت مالی از Josh Wise ، راننده ناسکار در قالب دوج ، جمع آوری ‌کرد. در نتیجه، WISE آرم دوج کوین را روی ماشین خود نقاشی کرد.. همچنین بیش از 30000 دلار Dogecoin برای تیم Bobsled جامائیکا برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی سوچی جمع آوری کرد.  طرفداران دوج کوین در روز جهانی آب، نزدیک به ۳۰ هزار دلار برای ساخت تصفیه خانه آب در کنیا هزینه کردند.
  • ژوئن ۲۰۱۴،  بنیاد دوج کوین جهت نظارت بر کد این رمزارز تأسیس شد.
  • آوریل ۲۰۱۵، بنیانگذار جکسون پالمر دوج کوین را ترک کرد.
  • ژانویه ۲۰۱۸ ، ارزش بازار دوج کوین از ۲ میلیارد دلار فراتر رفت.
  • ژوئیه ۲۰۲۰ ، یک چالش وایرال در تیک تاک باعث افزایش حجم معاملات دوج کوین شد و قیمت آن را ۹۶ درصد افزایش ‌داد. این نوسان شدید پس از مدت کوتاهی به پایان رسید.
  • ژانویه ۲۰۲۱،  ارزش بازار دوج کوین به بیش از ۱ میلیارد دلار فراتر از سال ۲۰۱۸ رسید.
دوج کوین یا دوژکوین (Dogecoin)چیست؟
دوج کوین رمز ارز مورد علاقه ایلان ماسک

محبوبیت دوج کوین

انجمن دوج کوین با کمک های خیرخواهانه شهرت زیادی را کسب کرده است. در ابتدا این سیستم به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی در سایتهایی مانند  و Twitter   Reddit ظاهر شد، جایی که کاربران مقادیر کمی دوج کوین را به یکدیگر ارسال می کردند تا به سازندگان محتوا پاداش دهند.  . با شرکت در شبکه ای که از ارز دیجیتال استفاده می کند، Dogecoin را دریافت کنید. همچنین می توانید  آن را از  این وب سایت شیر دوج کوین   که مقدار کمی Dogecoin را به عنوان خوشامد گویی برای ارز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، دریافت کنید. هدف این است که بتوانید در جوامع Dogecoin تعامل خود را آغاز کنید. 

 چگونه دوج کوین داشته باشیم؟

روش های مختلفی برای دستیابی به دوج کوین وجود دارد.

  • استخراج کنید.
  • آن را مانند کالا خریداری کنید. ساده ترین روش، برای خرید آن  صرافی ارز دیجیتال می باشد. معمولا، ابتدا بیت کوین یا سکه معروف دیگری را باید خریداری کرد و سپس آن را با دوج معامله یا بهتر است بگوییم بعاوضه کنید. پس از دریافت دوج کوین ، سپس می توانید همانند سایر ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید یا برای مدت طولانی روی کیف پول سخت افزاری نگه دارید.
دوج کوین یا دوژکوین (Dogecoin)چیست؟
دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین را چگونه استخراج کنیم؟ 

برای استخراج‌‌کننده دوج کوین‌‌ سه روش وجود دارد:

  • استخراج انفرادی
  • استفاده از استخر استخراج دوج کوین‌‌
  • استفاده از استخراج ابری

فرایند استخراج در بلاکچین های Proof-of-work مانند بیت کوین برای ایجاد توکن‌های جدید استفاده می شود. ابتدا کاربران باید در شبکه با پاسخ به یک سوال هوش ثابت کنند که ربات نیستند،سپس معما با هش کردن اطلاعات حل می شود. بعد از آن شبکه آن را تائید می‌کند. البته این عملیات توسط انسان قابل انجام نیست، بنابراین باید از دستگاه‌های استخراج استفاده کرد. 
دوج کوین از الگوریتم رمزنگاری Scrypt برای استخراج استفاد می کند که مصرف برق مایننیگ را کاهش می دهد. یک استخراج کننده Doge می تواند ارز دیجیتال را روی ویندوز، مک یا لینوکس و GPU استخراج کند. اگرچه از سال 2014، برای جلوگیری از هرگونه رقابت و کاهش خطرات امنیتی، توسعه دهندگان دوج کوین به یک مدل استخراج روی آوردند، به این معنی که ماینرهای Litecoin می توانند به طور همزمان دوج کوین کسب کنند. استخراج دوج کوین یک بلاک یک دقیقه ای را هدف قرار می دهد و میزان کل عرضه آن بدون محدودیت می‌باشد.

تفاوت استخراج انفرادی با استخر استخراج

اگر می‌خواهید استخراج انفرادی داشته باشید، پ احتمالا باید برای تایید یک بلاک مدت بسیار بیشتری را منتظر بمانید، چرا که رقابت بسیار بیشتری وجود دارد. حتی ممکن است ماه ها طول بکشد تا بتوانید یک بلاک را استخراج و پاداش آن را دریافت کنید. اما مزیت آن این است که پاداش کامل را خودتان دریافت خواهید کرد. و مجبور نیستید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. و نیازی نیست هزینه ای یا کارمزدی پرداخت کنید. اما  هنگامیکه از استخر استخراج کمک می‌گیرید، باید هزینه هایی را پرداخت کنید. همچنین در استخر استخراج تنها بخشی از کل پاداش استخراج از آن شما می‌باشد. اما در استخر استخراج بلاک های بسیار بیشتری نسبت به استخراج انفرادی استخراج خواهد شد. بنابراین شانس شما برای کسب پاداشبسیار بیشتر است. به این ترتیب شما یک دریافت دائمی از ارزهای جدید دوج کوین خواهید داشت.

شروع استخراج دوج کوین 

قبل از اینکه استخراج را شروع کنید به موارد زیر نیازمند هستیم:

  • رایانه ای با سیستم عامل ویندوز ، OS X یا Linux. 
  • اتصال به اینترنت 
  • برای نگهداری Dogecoin که متعلق به شماست به مکانی نیاز خواهید داشت. البته انتخاب کیف پول آنلاین توصیه نمی شود و کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری گزینه مناسبتری می‌باشد. مانند: کیف پول سخت افزاری (Ledger Nano S ، Trezor Model T ) و نرم افزاری Coinbase .  

برای استخراج Dogecoin، به کیف پول کامل به نام Dogecoin Core ، نیاز دارید. 

موارد سخت افزاری مورد نیاز جهت استخراج چیست؟

CPU رایانه : CPU موجود در رایانه  احتمالاً به اندازه کافی قدرتمند است که Dogecoin را استخراج می کند. با این حال ، توصیه نمی شود. استخراج می تواند باعث گرم شدن بیش از حد رایانه های کم قدرت شود که باعث آسیب می شود. 

GPU: از GPU ها (یا کارت های گرافیک) برای بهبود گرافیک رایانه استفاده می شود اما از آنها می توان برای استخراج Dogecoin نیز استفاده کرد. GPU های زیادی برای انتخاب وجود دارد. مانند:

  • SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580  
  • Nvidia GeForce GTX  
  • ASUS RX Vega 64  

Scrypt ASIC Miner: این قطعه سخت افزاری است که فقط برای انجام یک کار طراحی شده است. استخراج کنندگان اسکریپت ASIC برای استخراج ارزهای مبتنی بر رمزنگاری مانند Litecoin و Dogecoin برنامه ریزی شده اند. استخراج کنندگان ASIC بسیار قدرتمند هستند. آنها همچنین بسیار گران هستند. مانند: 

  • Innosilicon A2 Terminator  
  • Bitmain Antminer L3  
  • Miner رمزنگاری BW L21  

موارد نرم افزاری مورد نیاز جهت استخراج چیست؟

حال که ASIC ، GPU یا CPU را جهت استخراج انتخاب کردید . بعد از آن به چند نرم افزار نیاز خواهید داشت. باید سعی کنید از نرم افزاری را انتخاب کنید که با سخت افزار مورد استفاده بهترین کارایی را داشته باشد. چند مدل از بهترین نرم افزارهای رایگان برای هر نوع انتخاب سخت افزار استخراج :

  • CPU: تنها نرم افزاری که فقط برای استخراج با استفاده از CPU توصیه می کنیم CPU miner است که می توانید رایگان دانلود کنید. 
  • GPU: اگر قصد استخراج با استفاده از کارت های گرافیک را دارید، نرم افزارهای بیشتری برای انتخاب وجود دارد. در زیر به چند مورد از آنها اشاره می شود:

CudaMiner: بهترین برای کارت های گرافیک انویدیا.

CGminer: با اکثر سخت افزارهای GPU کار می کند. 

EasyMiner : کاربر پسند ، بنابراین برای مبتدیان خوب است. 

  • دستگاه های استخراج اسیک:

MultiMiner : این نرم افزار می تواند برای دستگاه های اسیک با الگوریتم scrypt مانند لایت کوین و دوج کوین استفاده شود. از این نرم افزار می توان برای ارزهایی با الگوریتم SHA-256 مثل بیت کوین نیز استفاده کرد.

CGminer و EasyMiner نیز می توانند برای استخراج با دستگاه های اسیک استفاده شود.

استخراج ابری دوج کوین

به استخراج بدون دستگاه استخراج ابری می‌گویند. در تعریفی ساده، یعنی قدرت پردازش یک رایانه را از یک مرکز بزرگ داده با هزینه ای ماهانه یا سالانه اجاره می کنید. سپس دوج کوین در این مرکز استخراج می‌شود و سهم شما ارسال می شود. 

تمام آنچه که برای استخراج ابری نیاز است، یک کیف پول دوج کوین است. سپس یک استخر استخراج ابری را جهت عضویت انتخاب کنید. Eobot ، Nice Hash و Genesis Mining همگی استخراج ابری مبتنی بر Scrypt را با پرداخت ماهیانه ارائه می دهند. 

استخراج ابری دوج کوین دارای مزایا و معایبی است.

مزایا

  • ارزانتر از راه اندازی شخصی استخراج دوج کوین است. بنابراین سخت افزاری که ایجاد سر و صدا و گرما کند وجود نخواهد داشت.
  • برای افراد مبتدی بسیار ساده است.
  • هر ماه تعدادی ارز جدید دریافت خواهید کرد.

معایب

  • استخرهای استخراج، اطلاعات زیادی را در مورد خود و نحوه کارشان منتشر نمی کنند.
  • شما فقط قدرت استخراج کامپیوتر را اجاره کرده اید. اگر قیمت دوج کوین افت کند، هنوز هم باید مبلغ اجاره را پرداخت کنید. و به این ترتیب ممکن است استخراج برای شما علاوه بر اینکه سود ندارد ضرر هم داشته باشد.
  • استخرهای دوج کوین قراردادهای ثابتی دارند. برای مثال شما یک قرارداد دو ساله می‌بندید. در حالی که جهان ارزهای رمزنگاری به سرعت در حال تغییر است. بنابراین برای شما سودمند نیست.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *