این روزها با وجود بیماری همه گیرکرونا و رکود بازار اقتصادی دنیا بازار ارزهای دیجیتال بسیار پررونق است؛ به گونه‌ای که اخیرا قیمت رمز ارزها رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و توجه مردم نیز نسبت به این بازار افزایش یافته است. علاوه براین، آمارها نشان می‌دهد که بیت کوین رکورد جدیدی را ثبت کرده و ارزش آن از ۳۰هزار دلار نیز گذر کرده است. معامله گران ارزهای دیجیتالی براین باورند که بیت کوین می‌تواند کانال شکنی‌های جدیدی را تجربه کند. این افزایش قیمت برای اتریوم نیز بوده است. به گونه‌ای که اخیرا مرز ۱۰۰۰ دلار را شکست.

در ابتدای بیماری کرونا همراه با رکود اقتصادی رمز ارزها نیز دچار سقوط شدند اما اخیرا با کشف واکسن ویروس کرونا و با کمی به حرکت درآمدن اقتصاد جهانی بازار ارزها نیز به حرکت درآمده و فعالیت خود را از سر گرفته است، ریزش در رمزارزها جای خود را به افزایش قیمت داده و در این میان بیت کویین که پادشاه ارزهای دیجیتال در میان مردم و جهان است، توانسته نوسانات شدید قیمتی را پشت سر بگذارد و دوباره به سرمایه گذاری امن برای مردم تبدیل شود.

بیت کوین جلوتر از فلزات گرانبها

در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال با شروع و  شیوع کرونا، گوی سبقت را از فلزات گرانبها چون طلا، نقره و پلاتین ربوده بودند. این در حالیست که دوباره با شروع سال جدید میلادی ۲۰۲۱ نیز همان اتفاق افتاده است و ارزها‌ی دیجیتال بخصوص بیت کوین و اتریوم در صدر جدول خودنمایی می کنند.

از آنجاییکه رمز ارزها نوعی پول دیجیتال هستند. اصلا به صورت فیزیکی معامله نمی‌شوند و تنها در فضای مجازی قابلیت معامله دارند و جهت خرید و فروش آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرف دیگر این پول‌ها مستقل و بدون وابستگی به یک بانک مرکزی عمل می‌کنند. یک کارشناس ارشد در زمینه رمز ارزها اینگونه تحلیل می‌کند که : علل جهش قیمت بیت کوین و چندی دیگر از رمزارزها در هفته‌های اخیر، بانک مرکزی می‌باشد. چرا که با پیشرفت و رشد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند.

 از این امر چنین برداشت می‌شود که بانک‌های مرکزی دنیا با گسترش کاربرد رمز ارزها کاملا مخالف هستند و صرفا می‌خواهند از آنها برای بستر پرداخت استفاده کنند تا نقش حاکم بودن بر پول جامعه را حفظ کنند.

مردم دنیا رمز ارزها را ارزشمند می‌دانند

سخن پایانی تمام کارشناسان رمز ارزها این است که چه بانک‌های مرکزی قبول کنند و چه نکنند، مردم دنیا رمز ارزها را ارزشمند می‌دانند. بسیاری از سایت‌های معتبر دنیا نیز با بیت کوین و سایر رمز ارزها خدمات خود را می‌فروشند که نشان می‌دهد آنها نیز ارزها را حامل ارزش می‌دانند. حتی در بستر سیستم های مالی متمرکز نیز امکان ارائه خدمات مالی چون وام‌ و فروش بیمه فراهم شده است. البته بانک‌های مرکزی امکان قانون ‌گذاری برای آنها را ندارند.

در ماه‌های اخیر، بانک‌های معروف دنیا خدمات رمزارزها را به لیست خدمات بانکی خود افزوده‌اند.  همچنین چندین سایت مهم دنیا، فروش و خدمات خود را با استفاده از رمزارزها نیز میسر ساختند. همه اینها در کنار هم، مشروعیت رمزارزها را بیشتر کرده است .بنابراین جهش قیمت رمز ارزها بسیار طبیعی می‌باشد. البته تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و شبکه های خبر نیز بی تاثیر نبوده است. بنابراین رشد ناگهانی هفته اخیر تا حد زیادی از همین موضوع ناشی شده است. 

خرید بیت کوین می‌تواند نوسانات بازارهای جهانی سهام را خنثی کند

در کل کارشناسان بر این باورند که ، هنگامی که بازارهای جهانی متلاطم می‌شود، خرید بیت کوین می‌تواند نوسانات بازارهای جهانی سهام را خنثی کند.

البته مورد دیگری هم برای افزایش ناگهانی بیت کوین در نظر داشته باشید. هاوینگ یا نصف شدن قیمت بیت کوین بسیار تاثیر گذار است. اما بیت کوین سومین هاوینگ خود را چند ماه پیش پشت سر گذاشت بنابراین علت صعود ناگهانی آن مربوط به هاوینگ نمی‌تواند باشد.

بازار ارزهای دیجیتال در ایران چگونه پیش می‌رود؟

با توجه به پایین بودن نرخ برق در ایران استخراج ارزها جذابیت زیادی برای استخراج‌کنندگان دارد. به گونه‌ای که حتی خارجی‌ها نیز به ایران برای استخراج راحتتر سفر کرده‌اند. البته سخنگوی صنعت برق اخیرا استخراج ارزهای دیجیتال را در قطعی برق تهران و دیگر شهرها  تاثیر گذار می داند و از کمبود منابع صحبت کرده است.

استخراج ارزها در ایران بسیار رشد چشمگیری داشته است و همچنین بسیاری افراد این روزها در مورد ارزها صحبت می‌کنند و در خرید و فروش ارزها بسیار فعال هستند. البته بیماری کرونا نیز بی تاثیر نبوده است. با رکود اقتصادی بسیاری از شغلها ازبین رفته یا متوقف شده است. بنابراین مردم به دنبال راهی ساده و راحت برای سرمایه‌گذاری و بدست آوردن پول و سرمایه کلان هستند.

برای خرید ارز های دیجیتال، ثبت نام دات کام طبق معمول، آماده ی کمک به شما عزیزان می باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *