یکی از اپلیکیشن های بسیار مفید برای کنترل وزن، و دانش تغذیه و همچنین دستور غذاهای سالم اپلیکیشن (MyFitnessPal) می‌باشد. این اپلیکیشن بعد از ۱ ماه استفادهی رایگان، سالانه 50$ برای عضویت دریافت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، به بخش ورزش و سلامتی سایت ثبت نام دات کام مراجعه نمایید.
مقالات زیادی نیز در رابطه با سلامت، توسط این گروه منتشر می‌شود. در ادامه، به یکی از مقالات آنها راجع به ترفند هایی برای نوشیدن آب بیشتر می‌پردازیم.
 

۲۰ترفند برای نوشیدن آب بیشتر:

 بسیاری از ما به خوبی از اهمیت آب خوردن آگاه هستیم. اما گاهی اوقات آب معمولی خیلی کسالت‌آور است. بنابراین ما از کاربران مای فیتنس پل (MyFitnessPal) در فیسبوک درخواست کردیم تا نحوه‌ی آب خوردن خود را با ما به اشتراک بگذارند.
 “چطور مطمئن می شوید که هر روز به اندازه کافی آب می نوشید؟” اینها ۲۰ ترفند خلاق، خوش‌مزه و بسیار مهم نوشیدن آب بیشتر هستند:
 

اول از همه آب بنوشید!

” وقتی تشنه هستم، آب می‌نوشم. قبلا با آن مبارزه می‌کردم، اما این کار واقعا ساده است. من باید یاد می‌گرفتم که وقتی فکر می کنم گرسنه هستم، گاهی اوقات فقط واقعا تشنه هستم.”
” من در تمام وعده های غذایی، هنگام تمرینات ورزشی، سوار ماشین و یا موقع تماشای تلویزیون کنارم آب دارم. اگر آب باشد، خواهم نوشید! “
” به جز آب، من از نوشیدن تمام نوشیدنی‌های دیگر دست کشیدم! قول می‌دهم که اعتیادم از بین برود! “
” به خودم اجازه ی خوردن یک لاته بدون شکر را نمی‌دهم، مگر اینکه یک گالن (حدود 4 لیتر) آب در روز نوشیده باشم.”
 

کمی آن را طعم دار کنید!

” من یک بطری یک لیتری را با آب و لیمو پر می‌کنم.”
” شروع به گذاشتن تکه‌های لیمو و خیار در آب یخ کردم، که به آن طعم بسیار خوبی می‌دهد.”
” چند قطره عصاره‌ی شکوفه پرتقال و یا گلاب را به هر لیوان آب اضافه می‌کنم.”
” میوه یخ زده را به آب اضافه می‌کنم تا آن را خوشمزه کنم  و بعدا میوه ها را می‌خورم.”
 

آن را خنک کنید و از نی استفاده کنید!

” تا زمانی که آب سرد باشد من بدون فکر کردن آب می خورم. یک لیوان کوچک از آب در دمای اتاق تمام روز در مقابلم خواهد بود، و امکان ندارد به آن دست بزنم. “
” با نی آب بنوشید! قسم می خورم که با نی بیشتر آب می خورم.”
 

یک ظرفی که دوستش دارید پیدا کنید!

” من برای خودم یک لیوان آب شیک برای دفترم با حروف اول اسم خودم روی آن، خریدم. یک نی دارد، که من متقاعد شده‌ام باعث می‌شود که سریع‌تر آب بنوشم.”
“من یک لیوان بزرگ دردار خریدم. می‌توانید تصور کنید، کسانی هستند که چیزی غیر از آب در این لیوان های بزرگ بخورند؟ آب لطفا. “
 

به یاد داشته باشید که:

” من یک بطری یک لیتری در محل کار دارم. خود را به چالش می‌کشم که باید با هر استراحت، نهار و آخر روز زمانی که آنجا را ترک می‌کنم، خالی باشد.”
” هر بار که لیوان خود را پر می‌کنم، آن را وارد مای فیتنس پال می کنم که حواسم باشد. “
” بعد از رفتن به دستشویی، یک لیوان آب می‌خورم. یک لیوان روی روشویی، جایی که دست‌هایم را شستم میگذارم. بنابراین باعث می‌شود دوباره به دستشویی بروم، و یک لیوان دیگر هم می‌نوشم.”
” حداقل یک لیوان آب در هر ساعت که هشت لیوان در روز است! “
 

ریمایندر (یادآور) خود را تنظیم کنید!

“من یک اپلیکیشن دارم که به وزوز به من یاآوری می‌کند تا آب بنوشم.”
” یکی از دوستانم این را به من یاد داد: اگر لیوان قابل‌ استفاده مجدد با یک نی داشته باشید، ۴ نوار لاستیکی دور آن قرار دهید. برای هر لیوان نوشیدنی، یکی را بردارید. باقیمانده آن به شما یادآوری خواهد کرد که چند تا دیگر باید آب بخورید. “
” در محل کار، من مطمئن می شوم که یک و نیم لیتر تا قبل از ساعت یک بعد از ظهر و یک و نیم لیتر دیگر را تا قبل از ساعت پنج بعد از ظهر می‌خورم.”
” من یک پارچ ۲ لیتری خریدم و هر روز آن را پر می کنم. بیرون آن را با مارکر علامت گذاری کردم که سه مرتبه برای نوشیدن دارم، ۱۰ صبح، ۲ بعد ازظهر و۵ عصر!”


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *