بورس بين الملل چيست؟ بورس واژه‌ای فرانسوی است و در زبان فرانسه به معنای کیف پول می‌باشد. تاریخچه پیدایش واژه بورس هم به قرن پانزدهم میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان، بازرگانان و کسبه‌ شهری به نام بورُوژ (Bruges) در میدانی به نام تِربورس (TerBeurze) در مقابل خانه‌ بزرگ‌زاده‌ای به نام «واندِر بورس» جمع می‌شدند و کالاهای خود رابه صورت حراج خرید و فروش می‌کردند. از آن تاریخ به بعد مکان‌هایی که مردم در آنجا کالاها یا اجناس خود را به‌تدریج به  شکل توسعه‌یافته تر در مکانهای سربسته و مکانهای مخصوص  به فروش می‌گذاشتند را ، بورس می‌گفتند، که  نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی داشته است.

از آن زمان بازار بورس بسیار تغییر کرده. سرمایه گذاری در بورس امروزه بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است زیرا اگر در مورد آن آگاهانه رفتار کنند در مدت زمان اندکی سرمایه کلانی را صاحب می‌شوند.

یک سرمایه گذار اقدام به حضور در بازارهایی می‌کند که شرکت‌ها، بانک‌ها، دولت‌ها، صندوق‌های سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاران با ملیت‌های مختلف در آن حضور دارند و اقدام به خرید و فروش دارایی می‌کنند. این خود نیاز به دانش و آگاهی لازم درباره بازار بورس بین الملل دارد.برای موفقیت در بورس باید با دارایی‌های مختلف که در کشورهای خارجی نگهداری می‌شوند آشنایی داشته باشیم. از جمله آن‌ها می‌توان اوراق قرضه، سهام و پول نقد، ارز و ارزدیجیتال را نام برد. سرمایه گذاران  می‌توانند امور مالی خود را توسط متخصصان امور مالی مدیریت کنند ولی اغلب افراد علاقمند به مدیریت شخصی دارند، تا بتوانند به خوبی از مزایای بورس بین الملل استفاده کنند.

روزانه در بازارهای بورس بین الملل، تمامی بانک‌های تجاری، مرکزی و سرمایه گذاری، موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی، ارزهای مختلف را معامله می‌کنند. بازارهای بورس جهانی، ویترین اقتصادی جهان محسوب می‌شوند.

بورس بین الملل بازار بین المللی تبادل ارز است.

بورس بین الملل بازار بین المللی تبادل ارز است. خرید و فروش در بورس‌های بین المللی از جمله سهام کشورهای بزرگ اروپا، امریکا و آسیا همچنین خرید کالا مانند طلا، نقره، ، محصولات كشاورزي و فلزات و یا ارز که همان پول رايج كشورها می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای بورس بین الملل تفاوت قیمت‌ها در بین کشورها می‌باشد. بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ایران با کاهش ارزش پول ملی مواجه هستند. که در سال‌های اخیر از نظر قیمت ارز، در وضعیت مطلوبی نمی‌باشد. این تفاوت قیمت می‌تواند به عنوان یک شانس برای سرمایه گذاران عمل کند و حضور در بازارهای بورس جهانی می‌تواند شرایط مالی مطلوبی را ایجاد کند.

دانشگاه ها و مراکز زیادی در سرار جهان به تدریس تخصصی بورس میپردازند و اخبار و کانال های تلویزیونی اختصاصی، خبرها و وقایع بازار بورس را هر روز پوشش میدهند. یکی از محبوب ترین دوره های هر دانشگاه مجازی، دوره ی مروبز به کسب دانش در رابطه با بورس و خرید و فروش در این بازار ها ست..

یکی از سایت هایی که دوره های آموزشی درباره ی بورس ارائه میکند، کورسرا (Coursera) میابشد.  شما می‌توانید با ثبت نام در این دوره، دانش خود را افزوده و حتی مدرک تکمیل دوره را اینترنتی دریافت کنید. 

با مراجعه به بخش آموزشی و آکادمیک سایت، می‌توانید فرم درخواست برای ثبت نام در این دوره ها رو پر کنید. دوره ی مذکور تحت عنوان جهانی سازی، رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی می‌باشد. 

این‌دوره به چهار واحد تقسیم می‌شود:

دوره اول :

مفهوم تبادل نرخ، که میزان ارز و  تاثیر نرخ ارز های مختلف بر اقتصاد و واقعیت واحد پول را پوشش خواهد داد.

دوره دوم:

مفهوم واقعیت تجارت آزاد و آنچه که در اقتصاد کشور با حمایت از تولیدات داخلی رخ می‌دهد را بررسی خواهد کرد.

دوره سوم:

به توازن پرداخت‌ها می‌پردازد، به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید که چگونه معاملات اقتصادی بین یک کشور و بقیه جهان انجام می‌شود.

دوره چهارم: بر مهاجرت تمرکز خواهد کرد، که احتمالا یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز خواهد بود. این مساله توضیح می‌دهد که چگونه مهاجرت  بر کشورهای میزبان بر تجارت شما تاثیر می‌گذارد. با اینکه حضور در بازار بورس بین الملل نیازمند حضور فیزیکی نیست و برای خرید و فروش اصلا قرار نیست به تمامی کشورهای دنیا سفر کنید، از آن جایی که برپا کنندگان این بورس‌ها، بسیار سازمانهای  قدرتمندی هستند، بهترین امکانات را برای سرمایه گذاران خود فراهم می‌کنند. یکی از این امکانات، سامانه‌های آنلاینی است که امکان انجام معاملات را در کسری ثانیه و بدون هیچ گونه دشواری میسر می‌سازد.

در پایان این درس، شما ابزارهایی برای شناسایی، آنالیز و انطباق با تغییرات جهانی به دست خواهید آورد، چرا که آن‌ها بر کسب‌وکار و جامعه شما تاثیر می‌گذارند.

 دوره فوق به دو زبان انگلیسی و عربی برگزار می‌شود. و شما می‌توانید محدوده های  زمانی را مطابق با برنامه زمانبندی خود هماهنگ کنید و با خیال آسوده کاملا آنلاین در کلاس حضور یابید. و در پایان دوره گواهینامه معتبر دریافت می‌کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ی ثبت نام و پرداخت برای این دوره، فرم درخواست را پر کنید. 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *