سایت یودمی یکی از سایت های ارائه دهنده ی دوره های معتبر با قیمت مناسب می باشد. برخی از این دوره ها توسط شرکت ها و یا موسسات معتبر و برخی توسط افراد با دانش مرتبط ارائه میشوند. در این مقاله به دوره ای در رابطه با بازاریابی ، که توسط این سایت ارائه شده میپردازیم.
این دوره ی ترکیبی از آموزش های بازاریابی خدماتی، مجموعه ای از عناصر مختلف بازاریابی است که شرکت‌ها برای ارتباط برقرار کردن با مشتری توسط پیام سازمانی و برند خود از آن استفاده می‌کنند.
 این ترکیب شامل هفت P یعنی هفت کلمه که در انگلیسی با حرف پی آغاز میشوند میباشد.
 این 7 کلمه عبارتند از محصول، قیمت‌گذاری، مکان، تبلیغات، افراد، فرآیند و شواهد فیزیکی است. میکس بازاریابی خدماتی که نوعی بازاریابی گسترده میباشد، شرکت ها یا افراد را برای انتخاب خدمات عرضه شده برای یک محصول هدایت میکند. در حالی که چهار کلمه ی اول در بازاریابی محصول نیز دخیل هستند، سه کلمه ی باقی مانده عمدتا بر تحویل خدمات و افزایش رضایت مشتری تمرکز دارد. برای دانش بیشتر در مورد اصول بازاریابی گسترده، این درس را اتخاذ کنید.
طبق معمول برای درخواست ثبت نام در دوره های اینترنتی، میتوانید فرم درخواست در بخش آموزشی و آکادمیک را در سایت ثبت نام دات کام پر کنید. با ارسال درخواست، تیم پشتیبانی، برای انجام مراحل با شما در تماس خواهد بود.
 

حالا به  7 اصل بازاریابی خدماتی میپردازیم:

1.     محصول – برخلاف یک محصول، یک سرویس ارائه شده غیر قابل لمس است و نمی‌تواند به لحاظ ظاهر، حسی که ایجاد میکند و سایر کیفیات موجود در یک کالا، اندازه‌ گیری شود. حتی این می‌تواند سفارشی سازی برای الزامات درخواستی کاربر و شخصی سازی آن باشد. با این حال، محصولات خدماتی نیزما نند یک محصول طبیعی تاریخ انقضا دارند و باید با بیش‌ترین دقت طراحی شود تا رضایت مشتری افزایش یابد. با گذراندن این درس می توانید در خدمات B2B حرفه ای شوید.
2.     قیمت‌گذاری- استراتژی قیمت‌گذاری برای خدمات برخلاف محصولات، که در آن قیمت نهایی بستگی به مواد خام، هزینه تولید و توزیع و غیره دارد، دشوار است. با این حال در قیمت‌گذاری خدمات، شما نمی‌توانید هزینه خدماتی که آن را به راحتی ارائه می‌کنید را اندازه‌گیری کنید. برای مثال، در صنعت آموزش، چگونه قیمت کیفیت سیستم آموزشی را تعیین می‌کنید؟ یا اگر در صنعت غذا و مهمان‌نوازی هستید، چطور می‌توانید از مشتریان برای مراقبت و خدمات ارائه ‌شده توسط میزبان، فضای رستوران و یا مزه خوب خوراکی های خوشمزه ی خود هزینه دریافت کنید؟ بنابراین، قیمت‌گذاری نقش حیاتی در کسب ‌و کار شما ایفا می‌کند. یاد بگیرید که چگونه خدمات خود را بااعتماد به نفس در این دوره افزایش دهید.
3.     مکانی که شما برای کسب ‌و کار خود را انتخاب می‌کنید، می‌تواند رشد سازمانی شما را رو به رشد برده یا از بین ببرد. به چیدمانی که برای مشتریان احتمالی ارائه کرده اید و اینکه چقدر به طور مرتب توسط مصرف کنندگان مورد بازدید قرار می‌گیرد توجه کنید. به عنوان مثال، آیا شما یک مرکز فست فود در نزدیکی یک دانشگاه یا مرکز اداری ایجاد می‌کنید که در آن دانش آموزان و کارمندان می‌توانند به سرعت یک غذا را سفارش دهند؟  یا کنار یک رستوران بزرگ در یک محله با کلاس می گیرید؟
4.     تبلیغات – صنعت خدمات معمولا رقابت سختی در زمینه های مختلف دارد و کسب‌وکار شما به تبلیغات زیادی نیاز دارد تا به مشتریان بالقوه پیغام درست داده شود. در حالی که تبلیغات، آنلاین و بازاریابی مستقیم بهترین راه برای ترویج خدمات شما هستند، شما باید ترکیبی خوب از کانال‌های ارتباطی گوناگون برای رسیدن به مخاطب بیشتر داشته باشید.
 
5.     افراد – کسب‌وکار شما تنها براساس اهداف و دیدگاه های شرکت نیست، بلکه به شدت به کارمندان شما نیز وابسته است. این افرادی که برای شما کار می‌کنند در ایجاد یک حس خوب  و بازگرداندن مشتریان به شما مسئول هستند. افراد در سازمان شما مرکز کیفیت خدمات شما هستند و باید بهترین استعدادها را داشته باشند تا بتوانند وفاداری و اعتماد مشتری را کسب کنند.
6.     فرآیند – اینکه خدمات شما به طور موثر به مشتری تحویل داده می‌شود جنبه مهمی از برنامه کاری شما است. شما باید بر تنظیم یک فرآیند برای انجام این کار پافشاری کنید. شما باید از خودتان بپرسید “آیا من می‌خواهم یک فرآیند سریع، قابل‌اعتماد و آسان برای نظارت کارکرد کارکنان داشته باشم یا اینکه فرآیندی که بسیار آهسته است و لزوما چند لایه از سلسله ‌مراتب را باید رد می‌کند؟”  در دنیای رقابتی امروز، شرکت‌ها همیشه در حال مسابقه هستند تا خدمات را به سرعت، به طور موثر و با بالاترین کیفیت ارائه دهند.
7.     مدارک فیزیکی – در حالی که خدمات شما را ارائه می‌دهند، شما می‌توانید این کار را بدون اضافه کردن یک تماس شخصی سازی شده و یا با اضافه کردن یک عنصر شادی آور مخصوص به مشتری انجام دهید. به عنوان مثال، آیا شما ترجیح می‌دهید از یک کتابفروشی بازدید کنید که فقط یک دسته کتاب با صندوقدار در نزدیکی دارد یا کتابفروشی که جایی برای نشستن دارد؟ جایی که شما می‌توانید در جست و جوی کتاب های مورد علاقه تان باشید در حالی که از موسیقی ملایم پس ‌زمینه لذت ببرید تا کتاب مورد نظر پیدا شود. فضای یک کتابفروشی یا رستوران، موسیقی در حال پخش و صورت خندان و دوستانه میزبان از نکات مهم بخشی از شواهد فیزیکی یک سرویس هستند. و آن‌ها عنصر مهمی از ترکیب بازاریابی خدمات به حساب می آیند.
بخش خدمات انواع مختلفی از کسب و کارها را شامل می شود که نیازهای فردی مشتریان یا شرکت‌های بزرگ ‌تر را تامین می‌کند. در هر حوزه صنعتی از ایحاد ترکیب بازاریابی خدمات برای کسب رضایت مشتریان اطمینان حاصل کنید. این درس می‌تواند به شما کمک کند که ترکیب مناسب بازاریابی برای شرکت خود را مشخص کنید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *